בספטמבר 2017 החוג ללימודי אסיה, בית הספר למנהל עסקים בשיתוף ותמיכה של מכון קונפוציוס הוציאו סמינר ראשון מסוגו לסין. במהלך הסמינר הסטודנטים זכו ללמוד את השפה הסינית, לבקר באתרים תרבותיים והיסטוריים חשובים, לבקר במגוון רחב של חברות מקומיות ולייצר קשרים עם אנשי עסקים ובעלי תפקידים בכירים בתעשייה.
מוזמנים להתרשם מסרטון הסמינר העסקי-תרבותי אשר התקיים בבייג'ינג בחודש ספטמבר האחרון!רשמים ותמונות נוספות מהסמינר ניתן למצוא באתר המכון – https://goo.gl/kDguV3
تم نشره بواسطة מכון קונפוציוס האוניברסיטה העברית في 15 أكتوبر، 2017
תודה מיוחדת לשחף שב-ארצה, סטודנט התוכנית המשותפת, על יוזמתו לקיום הסמינר ופיתוחו!
מצורף תרגומו של מכתב אשר כתבה סטודנטית התכנית המשותפת, מאי אלגרבלי:
במהלך חודש ספטמבר 2017 התקיים סמינר סטודנטים לבייג'ינג מטעם החוג ללימודי אסיה ובית הספר למנהל עסקים תוך סיוע של קונפוציוס באוניברסיטה העברית. במסגרת הסמינר קבוצה של 14 סטודנטים מהתכנית המשותפת למנהל עסקים ולימודי אסיה ביקרה במיזמים עסקיים בבייג'ינג, נפגשה עם יזמים סינים וישראלים. הקבוצה זכתה לראות מקרוב התפתחויות בכלכלה הסינית כפי שלמדו עליה בשיעורים בכיתה.
הסמינר נועד לספק הבנה טובה יותר של התרבות הסינית, הכלכלה והעולם העסקי, זאת בכדי להפוך את הסטודנטים לשגרירים הטובים ביותר בין חברות סיניות לבין הדור הבא של ההנהגה הישראלית. הסטודנטים הראו עניין רב בהרחבת השותפויות העסקיות בין חברות ישראליות וסיניות והיו להוטים ללמוד.
בבייג'ינג, התלמידים בילו זמן ניכר באוניברסיטת פקין (Pekin University), למדו סינית ועסקו בסדנאות הקשורות לתרבות וההיסטוריה, ובכך העמיקו את הבנתם את התרבות הסינית. בנוסף, הם ביקרו במספר אתרים חשובים הן מבחינת היסטורית והן מבחינה תרבותית – החומה הגדולה של סין, העיר האסורה ומקדש השמים. יתרה מכך, לסטודנטים ניתנה הזדמנות יוצאת דופן לבקר כמה מהחברות המובילות בבייג'ינג – Ofo, JD, Vanke, Shengjing, IronSource, Perfect World וחברות נוספות שם הם זכו לשמוע בעלי תפקידים בכירים.
הסטודנטים הציגו את היוזמה האישית שלהם לא רק על ידי ארגון הסמינר ותיאום עם חברות מובילות, אלא באמצעות מעקב אחר הביקורים הללו, המשך שיתוף פעולה והצעות עבודה מחלק מהחברות. הסמינר היה הצלחה יוצאת דופן, וחשף את הסטודנטים לעולם העסקים הסיני העצום, תוך כדי שהוא מייצג את האוניברסיטה העברית, מרחיב את מעגלי ההיכרות האישיים ומעניק תחושה של כיוון וטעם של העולם האסיאתי.